The degree in Design and Fashion Management initiated in the year 2004 with the purpose of responding to the growing interest in this field. Its creation was preceded by an analysis of reality and the needs in production and the local marketplace. The curricular design and the professional profile counted on the advice of the Center for Investigation of the European Institute of Design – CRIED of Milan, Italy.
In Bolivia it is the only degree of its type. Students come from different Departments of the country, such as La Paz, Oruro, Cochabamba, Tarija, Beni and Santa Cruz which comes to confirm its scope and national impact. Different institutions of learning and fashion production from other countries have come into contact with us to carry out joint activities. It is important to highlight that this was the first university degree in South America proposing training the creative area of design and in management of processes of production and commercialization of fashion as a product.
As a professional with a Bachelor level in Design and Fashion Management you will be capable of organizing and administering your own fashion company and creating your own brand of clothing and accessories in accordance with the demands of the international market.
You will have the capacity to design, manufacture and commercialize clothing of all types to all types of clients both nationally and internationally and participate in fashion shows, publicize your designs in specialized magazines and establish tendencies in fashion with your creations.
Plan
de
estudios
PRIMER SEMESTRE | Moldería y Sastrería I | Dibujo de Figurín I | Diseño de Portafolio | Informática y Moda I | Historia de la Moda | Pensamiento Crítico | |
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SEGUNDO SEMESTRE | Moldería y Sastrería II | Dibujo de Figurín II | Tecnología de Materiales I | Informática y Moda II | Creatividad | Arte y Diseño Contemporáneo | |
TERCER SEMESTRE | Moldería y Sastrería III | Diseño de Indumentaria Empresarial | Tecnología de Materiales II | Fundamentos del Color | Semiología | Fundamentos de Adm. de Empresas | |
CUARTO SEMESTRE | Confección Industrial | Diseño de Indumentaria Casual | Diseño de Accesorios | Interculturalidad, Ciudadanía y Género | Sociología del Consumo | Fundamentos de Marketing | |
QUINTO SEMESTRE | Procesos Productivos | Diseño de colección Pret-à-portér | Fotografía | Imagen y Comunicación Corporativa | Investigación Documental | Ingles | |
SEXTO SEMESTRE | Diseño de Colección Niño | Diseño de Lencería y Ropa de Baño | Producción de Moda | Trajes y Tradiciones Bolivianas | Investigación de Tendencias | Contabilidad, Costos y Presupuesto | |
SÉPTIMO SEMESTRE | Diseño de Trajes de Gala | Electiva I | Pasantía Social | Exhibición de Productos de Moda | Ética y Responsabilidad Social | Metodología Proyectual | Proyecto de Empresa |
OCTAVO SEMESTRE | Diseño de Vestuario para Espectáculo | Pasantía Profesional | Asesoría de imagen Personal | Comunicación para la Moda | Modalidad de Graduación I | Electiva II | |
NOVENO SEMESTRE | Modalidad de Graduación II | ||||||
DÉCIMO SEMESTRE |
Materias
Electivas
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Redacción y Estilo
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Seminario Filosófico
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Realidad Nacional
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Psicología General
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Psicología Social
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Sexología
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Ofimática Avanzada
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Morfología Composición
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Apreciación Estética
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Writing Lab
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Life Plan To Excellence
Actividades y equipamiento de la Carrera
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Seminarios y congresos especializados
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Publicaciones digitales e impresas
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Concursos
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Laboratorios digitales
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Emprendimientos laborales y sociales
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Vínculos con empresas del sector (pasantías, trabajos, proyectos)